Дизайн-директор Starfield: «Никто в Bethesda не хвалит друг друга, игнорируя игроков»

Эмиль Пальяруло ответил на претензии одного из фанатов.

Дизайн-директор Starfield: «Никто в Bethesda не хвалит друг друга, игнорируя игроков»
128128
7272
55
33
22
22

Большую часть квестов и локации сделали дизайнеры, которые работали над играми и DLC Bethesda со времён Morrowind.Writing Director Emil PagliaruloDesign Director Emil PagliaruloLead Quest Designer Will ShenQuest Designers Eric Baudoin, Aspen Clark, Liam Collins, Matt Daniels, James Germano, MJ Parker, Phil Speer, Kris Takahashi, Corrie TreadwayShen was the lead quest designer on Bethesda's Starfield.Shen is a developer who worked at Bethesda Game Studios on Fallout 3, Fallout 4, Fallout 76 and Fallout Shelter as a quest designer and writerAspen Clark is a developer who worked at Bethesda Softworks on Fallout 76Liam Collins is a designer at Bethesda Game Studios who worked on Fallout 4 as an additional quest designer and writer and on Fallout 76 as a quest designer and writer.Matt Daniels is a developer who worked at Bethesda Game Studios on Fallout 4, Fallout 76, Fallout Shelter and Fallout: The Board Game as a quest designer and writer.James Germano = инфы нетMJ Parker is a developer who worked at Bethesda Softworks on Fallout 76 as a quest designer and writer.Phil Speer is a developer who worked at Bethesda Softworks on Fallout 76 as a quest designer and writer.Kris Takahashi is a developer and modder who created several pieces of Creation Club content. Takahashi was later credited on Fallout 76 as an additional monetization designer, first listed in the updated credits with Night of the Moth. Takahashi was also credited on Fallout 4 with its next-gen update in 2024.Corrie Treadway is a developer who worked at Bethesda Game Studios on Fallout 4 as an additional quest designer and writer and on Fallout 76 as a quest designer and writer.

И ведь его не смущает, что он пиздит как дышит.

36
Ответить

Это как раз показывает, что сама студия целиком игнорирует обратную связь от покупателей и игроков и ей впринципе пофиг, что эти смерды думают.
И студия готова придумывать какие угодно оправдания, кроме того что в игре есть проблемы.

27
Ответить

1. Ты неверно трактуешь его слова. Он сказал:

Most of the quests and levels were done by designers who have worked on previous Bethesda games and DLCs, going all the way back to Morrowind.

Если перефразировать, он говорит «большинство заданий и локаций сделали дизайнеры, которые работали над прошлыми играми и дополнениями Bethesda — [некоторые] со времен Morrowind». Видишь нюанс? Он не говорит «большая часть дизайнеров Shattered Space работала над Morrowind».

2. Эмиль говорит про Shattered Space, а ты зачем-то перечисляешь создателей базовой игры. Тот же Уилл Шен покинул компанию год назад, его нет в титрах SS. Разработку дополнения возглавлял Алан Нейнс — вот он в компании как раз со времен TES III.

11
Ответить