Cyberpunk 2077 — RPG от первого лица с бесшовным миром. Город выглядит невероятно — впечатляющие толпы людей и явный киберпанк, вдохновлённый восьмидесятыми и «Бегущим по лезвию».
Вас зовут V. Вы можете играть за девушку или за парня, выбрав им прошлое. Это влияет на развитие сюжета.
По городу можно передвигаться на разных видах транспорта. Наблюдаю сейчас погоню.
Так много деталей. В демо уже есть заметное количество сюжетных развилок. CD Red явно делают то, что умеют.
Вижу высокотехнологичные дробовики, штурмовые винтовки и другое оружие. Врагов можно взламывать. Можно свисать с уступов и прыгать на противников сверху с холодным оружием.
Бои идут в реальном времени, но ваши импланты показывают кучу информации об окружающем мире.
За время демо ты уже успеваешь прочувствовать этот мир. Выглядит феноменально.
There are no classes at the start. Instead, you evolve the class you want to be as you play instead of picking a role.
You can drive cars in the game, and seemingly toggle between first and third person during this.
While driving in first-person, the U.I. appears diegetically on the windshield.
CD Projekt also described Cyberpunk as a "mature experience intended for mature audiences."
The goal is for you to not only engage with the game world, but with its inhabitants.
Like Witcher, you take missions from NPCs and have dialogue options in conversations.
It's an open world that you open up more with "street cred." For example, a specific jacket might raise it by 5%, allowing you access to new places.
Completing a quest levels up your street cred.
The UI in the demo is extremely minimal at -- just a light compass and a small quest log.
UI expands during combat -- enemies have names, health bars, and what appear to be levels.
Some enemies have question marks instead of levels, possibly meaning they're much higher level than you.
Damage numbers pop up during combat.
There's a bullet-time-like ability that allows you to slow down time.
CD Projekt keeps emphasizing that choices have consequences, in the moment and to the world at large.
Obstacles have several solutions depending on your skills. For example, V got to a door, but his hacking skill was too low. However, his engineering skill was high enough, so he could open a panel and bypass the door.
There's an inspection system lets you look super close at items and learn more about lore.
You use an inhaler to heal.
Gunplay feels slower than Doom or Borderlands, but faster than Fallout 4.
CD Projekt showed off some late-game abilities, including mantis-like blade arms and wall running.
We saw a boss fight against a dude in an exoskeleton. This included sliding under cars and taking cover.
You can drive cars in the game, and seemingly toggle between first and third person during this.Ну т.е. все равно редактор персонажа будет. И, вероятно, переключение между TP и FP.
Я даже не знаю, как реагировать.
Вот это поворот!
В моем воображении это была игра от третьего лица.
Да...теперь на жеппы не попялиться.
Кому как))) Я очень обожаю первый Deus Ex и серию TES за вид от первого лица. Тут я ожидал именно DE.
Как вообще можно играть от третьего лица? Никогда не понимал. Нахрена мне смотреть на персонажа? Только вид заслоняет, откусывая полезное пространство обзора. И погружению мешает. Только от первого, только хардкор.