⭐ Happy Chinese New Year!
Following the success of the Chinese startup DeepSeek, many are surprised at how quickly China has caught up with the US in AI. However, China’s progress in algorithmic efficiency hasn't come out of nothing. Chinese students have long outperformed others in math and programming at international olympiads 🏆
When it comes to producing outstanding performers in math and science, China's secondary education system is superior to that of the West. It fosters fierce competition among students, a principle borrowed from the highly efficient Soviet model 🎖
In contrast, most Western schools discourage competition, prohibiting public announcements of students' grades and rankings. The rationale is understandable — to protect students from pressure or ridicule. However, such measures also predictably demotivate the best students. Victory and defeat are two sides of the same coin. Eliminate the losers — and you eliminate the winners ☯
For many students, motivation to excel in high school comes from treating it as a competitive game, striving to rank first against strong opponents. Removing transparency in student performance can make school feel meaningless for ambitious teenagers. It’s not surprising that many gifted kids now find competitive gaming more exciting than academics — at least in video games, they can see how each player ranks 😵
Telling all students they are champions, regardless of performance, may seem kind — until you consider how quickly reality will shatter this illusion after graduation. Reality, unlike well-meaning school policies, does have public grades and rankings — whether in sports, business, science, or technology. AI benchmarks that demonstrate DeepSeek's superiority are one of such public rankings. And more are coming. Unless the US secondary education system undergoes radical reform, China’s growing dominance in technology seems inevitable 🇨🇳
Кубы — это объём, то есть мощность, а не скорость (да, связь здесь прямая, но).
На 3DS (по моим впечатлениям) переключение между 50-100-150 работает, как выбор сложности.
Управляемость сильно меняется?
Сужу по MK8D на Switch, скорее меняется не управляемость, тк коэффициенты управляемости зависят от картов и персонажей, а становится более заметным задержка реакции на занос, время накопления ускорения, время нахождения в воздухе при прыжке и прочие аспекты. На 100 кубах это всё можно не учитывать и ехать спокойно, на 200 кубах это не просто нужно учитывать, а учитывать сильно заранее.
200 кубов - это игра для маньяков, там даже приходится добавлять новую кнопку управления - тормоз - просто потому что иначе в повороты не вписаться. Игра в бредовый хаос какой-то превращается.
По-моему — не очень. Может я просто не замечаю, но на конкретно моём карте только скорость становится повыше, плюс МОЖЕТ БЫТЬ тормозить в поворотах приходится слегка аккуратнее.
Вот противники становятся заметно быстрее, резче и злее.
Я на свиче полностью проходил последнего и да, это скорее уровни сложности) в последствии привыкаешь к быстрым скоростям